ACTIVITATS SETMANA DEL 4 AL 8 DE MAIG




EXPERIMENTEM AMB LES PROPOSTES DEL LAB

AQUESTA SETMANA US PROPOSEM DOS REPTES MÉS DELS QUE PODEU TROBAR AL PERFIL D'INSTAGRAM DEL LAB 0_6 DE MANRESA. 

DESITGEM QUE US AGRADIN I QUE DISFRUTEU MOLT EXPERIMENTANT I DESCOBRINT COSES NOVES.




REPTE 7: POTS FER UNA BOMBOLLA MOLT GRAN?   



-BUSCA OBJECTES DIFERENTS AMB ELS QUE PUGUIS FER BOMBOLLES I PRACTICA PERQUÈ ET SURTIN. COM SÓN AQUESTS OBJECTES?

-CAL UN OBJECTE MOLT GRAN PERQUÈ SURTI LA BOMBOLLA TAMBÉ MOLT GRAN?

-TOTS ELS LÍQUIDS VAN BÉ PER FER BOMBOLLES?


REPTE 9: EL VOL DELS AVIONS DE PAPER.




FES TRES AVIONS DE PAPER (POTS REUTILITZAR FULLS VELLS) AMB ALGUNA DIFERÈNCIA: LA FORMA, LA MIDA, EL GRUIX DEL PAPER, ...

COL·LOCA'T SEMPRE AL MATEIX LLOC, LLENÇA'LS I OBSERVA:

-TOTS SEGUEIXEN EL MATEIX CAMÍ? TOTS ES MANTENEN A L'AIRE EL MATEIX TEMPS? I SI EL LLENCES DES DE MÉS AMUNT? O AMB MENYS FORÇA? POTS INVENTAR UN "LLANÇADOR D'AVIONS" QUE NO DEPENGUI DE LA TEVA HABILITAT AL LLENÇAR?

-A QUINA DISTÀNCIA HAN ARRIBAT? POTS FER CANVIS ALS TEUS AVIONS PERQUÈ VOLIN MÉS LLUNY?


MÚSICA

AQUESTA SETMANA US PROPOSEM DUES CANÇONS I UNA AUDICIÓ. 
A VEURE SI SOU CAPAÇOS DE MEMORITZAR-LES I CANTAR-LES.

ÀNIMS! ESPEREM ELS VOSTRES VÍDEOS.















EL PEIX IRISAT



AQUEST CONTE, TREBALLA ELS VALORS BÀSICS COM SABER COMPARTIR, SER DISCRETS, NO SER UN  FANFARRÓ...AJUDA ALS NENS I NENES A ADONAR-SE DE LES REPERCUSSIONS, POSITIVES I NEGATIVES DE CADA MANERA DE FER.


US DEIXEM AQUEST VÍDEO ON PODREU VEURE UNA PRECIOSA REPRESENTACIÓ DEL CONTE. ESPEREM QUE US AGRADI.




A CONTINUACIÓ TENIU UN PARELL D’ENLLAÇOS PER PODER VEURE I ESCOLTAR EL CONTE I FER ACTIVITATS I JOCS.




FES UN DIBUIX. QUIN PERSONATGE VOLS DIBUIXAR?



OBSERVEM  UN PEIX

DEIXEU ALS VOSTRES NENS I NENES  A QUE S’ATREVEIXIN A TOCAR UN PEIX. PODRAN OBSERVAR, MANIPULAR DIFERENTS TEXTURES: 

COM SÓN LES ESCATES? 
COM SÓN LES ALETES?  
TENEN DENTS? COM SÓN ELS ULLS?...... 

NO CAL QUE SIGUI UN PEIX GRAN.




LES LLETRES DE PEIX...

BUSCA PER CASA  O PENSA OBJECTES QUE COMENCIN O CONTINGUIN  LES LLETRES DE PEIX. SEGUR QUE TROBARÀS MOLTES.


P

PORTA
LLAPIS
E

ESCALA
TELÈFON

I

PILOTA
IOGURT
X

XOCOLATA
PARXÍS

SOPA DE LLETRES PEIX IRISAT





PENJAT D’ANIMALS MARINS

HAS D’ACONSEGUIR ENDEVINAR LES LLETRES, PER CADA UNA QUE NO ENCERTIS ET CAURÀ UN PÈTAL DE LA FLOR.



FELICITATS!!! SEGUR QUE LES HAS ENCERTADES TOTES. 


LES LLETRES HAN DESAPAREGUT

ENS AJUDES A TROBAR LES LLETRES QUE HAN DESAPAREGUT?
RECORDA QUE QUAN HAGIS ACABAT ET DEMANARÀ QUE POSIS EL TEU NOM I HO HAS D'ENVIAR A CORREU DE CICLE educacioinfantil@escolasantvicenc.cat.

CLICA I JUGA





MATES

COMPTA I ENDEVINA LA SUMA AMB ELS PERSONATGES DEL CONTE.



EL JOC DE LA CARTA MÉS ALTA

AMB UNA BARALLA DE CARTES QUE TINGUIS A CASA O AMB LES CARTES DE L’UNO (SENSE CARTES ESPECIALS, NOMÉS ELS NÚMEROS) JUGUEM AL JOC DE LA CARTA MÉS ALTA.

REPARTIU LES CARTES ENTRE TOTS ELS JUGADORS I LES AGAFEU A LA MÀ DELS REVÉS, SENSE QUE ES VEGI EL NÚMERO. COMPTEU FINS A 3 I TOTS POSEU LA CARTA DE MÉS AMUNT DE LA VOSTRA PILA AL MIG DE LA TAULA…

QUINA ÉS LA CARTA MÉS ALTA? (EL NÚMERO MÉS GRAN GUANYA)

QUI HAGI TRET LA CARTA MÉS ALTA S’EMPORTA LES ALTRES.

QUÈ FAREU SI HI HA UN EMPAT? PENSEU COM HO PODEU SOLUCIONAR.

QUAN JA NO US QUEDIN CARTES A LA MÀ, COMPTEU QUANTES CARTES HEU GUANYAT.

QUI TÉ MÉS CARTES? I DESPRÉS?...PODEU FER UNA CLASSIFICACIÓ, EL 1r HA ESTAT...EL 2n….EL 3r…



MANUALITATS

VOLS FER UN PEIX, ESTRELLA O POP AMB PLASTILINA? 


POTSER NO ET QUEDA PLASTILINA A CASA? US PROPOSEM QUE FEU UNA AMB PASTA DE SAL BEN SENZILLA I QUE SEGUR QUE ELS VOSTRES NENS I NENES EN GAUDIRAN.


.
IMPRIMIBLES...

PELS QUI VULGUIN PINTAR UNA MICA, US DEIXEM ALGUNS IMPRIMIBLES...PODREU COMPTAR PEIXOS IGUALS, PINTAR PEIXOS ORIGINALS I FER-VOS UN PETIT MURAL DEL PEIX IRISAT PER PENJAR A LA VOSTRA HABITACIÓ...





GRAFISME

VOLS PASSAR UNA ESTONA DIVERTIDA? SEGUR QUE EL TEU PARE TÉ ESCUMA D’AFAITAR PER CASA. POSA EN UNA TAULA UNA MIQUETA I L’ESCAMPES, JA TENS LA PISSARRA MÀGICA A PUNT PER PODER FER UN MUNT DE NÚMEROS, ET PROPOSEM QUE PRACTIQUIS EL NÚMERO 9, I DE PAS, REPASSA COM ES FAN ELS ALTRES NÚMEROS QUE HEM APRÈS FINS ARA.


JA QUE HI SOM...PODRIES DIBUIXAR LES ONADES DEL MAR? QUÈ MÉS ET VE DE GUST DIBUIXAR A L’ESCUMA?



FESTA DEL PANELLET I APLEC DE VALLHONESTA

BON DIA!!

CONEIXEU LA FESTA DEL PANELLET DE SANT VICENÇ DE CASTELLET?

CADA 1 DE MAIG ES CELEBRA A VALLHONESTA UN APLEC MOLT IMPORTANT ON ES REUNEIXEN MOLTES PERSONES.

AQUEST ANY NO PODREM CELEBRAR AQUESTA FESTA TAN TRADICIONAL DEL NOSTRE POBLE, PERÒ LA TERESA, DE CICLE INICIAL, US ENSENYA EN AQUEST VÍDEO A FER UN PANELLET A CASA.

US ANIMEU?


DIBUIXOS PER LA RESIDÈNCIA

UN COL·LECTIU QUE HO ESTÀ PASSANT FORÇA MALAMENT AQUESTS DIES, SÓN ELS USUARIS I TREBALLADORES DE LES RESIDÈNCIES DE GENT GRAN.
PER AQUEST MOTIU, DES DE L'ÀREA DE SERVEIS A LES PERSONES DE L'AJUNTAMENT DE SANT VICENÇ DE CASTELLET, HAN PENSAT QUE SI ELS FEM ARRIBAR POEMES O DIBUIXOS FETS PELS NENS I LES NENES...SERÀ UNA MAGNÍFICA MANERA D'ANIMAR-LOS UNA MICA I DONAR-LOS SUPORT.


SI US ANIMEU A ESCRIURE ALGUNA COSETA O A FER UN DIBUIX, ENS EL PODEU ENVIAR AL NOSTRE CORREU DE CICLE TOT POSANT 

"DIBUIX O POEMA PER LA RESIDÈNCIA" 

I NOSALTRES ELS ENVIAREM PERQUÈ ELS PUGUIN IMPRIMIR I ENTREGAR-LOS DE PART VOSTRA.

GRÀCIES,

TOT SORTIRÀ BÉ!!
Los abuelos lejanos - 3 cuentos sobre los abuelos para niños ...

Bmath



US VOLEM SUGGERIR UNA APP DE CONCEPTES MATEMÀTICS. POTSER SI TENIU
GERMANS A CICLE INICIAL JA LA CONEIXEU...ES DIU BMATH.


AQUESTA APP ES POT FER SERVIR DES DE L'ORDINADOR, EL MÒBIL, LA TAULETA...
I ENS PERMET CONFIGURAR EL JOC PER MÉS D’UNA NENA O NEN, AIXÍ QUE, SI
TENIU GERMANS D’ENTRE P5 I 5è, LA PODEU FER SERVIR TOTS.





PER PODER JUGAR, HAUREU DE DEMANAR AJUDA ALS PARES I MARES PERQUÈ US
HAUREU DE BAIXAR L’APLICACIÓ I CONFIGURAR-LA. 




O ESCRIVIU Bmath AL PLAY STORE


CAL POSAR EL CORREU ELECTRÒNIC D’UN ADULT I SEGUIR LES INDICACIONS PER
AFEGIR ELS NENS O NENES QUE VULGUIN JUGAR, EL SEU NOM, EL CURS QUE FAN…


EN EL VOSTRE CAS, POSAREU P5, OK?


I JA PODREU COMENÇAR A JUGAR...PERÒ NOMÉS UNA ESTONETA, PERQUÈ ELS
PERSONATGES DEL JOC TAMBÉ VOLEN DESCANSAR, I QUAN JA PORTEU TRES O 4
ACTIVITATS, MARXARAN A DORMIR I NO ELS PODREU TORNAR A VEURE FINS AL DIA
SEGÜENT.




ESPEREM QUE US AGRADI I QUE US SERVEIXI PER REPASSAR CONTINGUTS DE
MATES DURANT AQUESTS DIES...ELS NÚMEROS, COMPTAR, ORDENAR, FER SÈRIES...

SETMANA DEL 27 D'ABRIL AL 3 DE MAIG

ARRIBEN ELS INDIS !!!


ESTÀS PREPARAT PER PASSAR UNA SETMANA AMB LA TRIBU DELS TRAPELLES?


PER COMENÇAR, ENS PREPARAREM PER CONVERTIR-NOS EN UNS AUTÈNTICS INDIS.


1- INVENTA’T UN NOM D’INDI  O ÍNDIA, L’ESCRIUS I EL DECORES COM MÉS T’AGRADI.
SI VOLS, EL POTS ENGANXAR A LA PORTA DE LA TEVA HABITACIÓ PERQUÈ TOTS ELS
DE CASA EL VEGIN.
 


2- FES-TE UNA CORONA ÍNDIA, AMB CARTOLINA,GOMETS…


 3- PINTA’T LA CARA COM UNA ÍNDIA O UN INDI


ATENCIÓ TRIBU TRAPELLA!!!

L'ÍNDIA LAURIKI, NECESSITA LA VOSTRA AJUDA. MIREU I ESCOLTEU EL VÍDEO AMB ATENCIÓ
                                       
                                                                                      


RECORDEU QUI ÉS EN JOHN BROWN? PER SI LES MOSQUES...US DEIXEM LA SEVA CANÇÓ EN EL SEGÜENT VÍDEO:


JOHN BROWN ERA UN PETIT INDI



JA SABEM QUE ELS INDIS VIVIEN EN PETITS POBLATS. ESCOLLIEN MOLT BÉ EL LLOC. 


PER CELEBRAR FESTES O LLUITAR AMB ELS ENEMICS S’AGRUPAVEN EN TRIBUS:
APATXES, COMANTXES, SIOUX...

PERÒ ARA, LA LAURIKI NECESSITA SABER LA RESPOSTA A LES SEGÜENTS PREGUNTES
PER PODER AJUDAR EL SEU AMIC, JOHN BROWN. RECORDEU LES PREGUNTES?
SÓN AQUESTES:


COM ES DIU LA CASA ON VIVIEN  ELS INDIS?


COM ACONSEGUEIXEN EL MENJAR?


QUÈ FAN SERVIR PER CAÇAR?

PER SABER LES RESPOSTES POTS BUSCAR AQUESTA INFORMACIÓ AMB AJUDA DEL
PARE O LA MARE.

ENVIEU LES RESPOSTES AL MAIL DEL NOSTRE CICLE, SI US PLAU!!


educacioinfantil@escolasantvicenc.cat



COM VIVIEN ELS INDIS


LES TRES BESSONES I L’INDI GERÒNIM


YAKARI, SERIE D’UN PETIT INDI


ARA QUE JA HAS DESCOBERT COM ES DEIA LA CASA DELS INDIS ET PROPOSEM QUE
EN FACIS UNA AMB MATERIAL QUE TENIM PER CASA
             


TRIBUS D’INDIS AMB ROTLLO DE PAPER DE VÀTER
SI VOLS TENIR UNS NINOS D’INDIS PER JUGAR ET PROPOSEM QUE FACIS AQUESTS,
SÓN MOLT SENZILLS.
                                        


ELS INDIS CADA DIA ANAVEN A CAÇAR PER PODER MENJAR. 


VOLEU ANAR DE CACERA?


ES TRACTA DE BUSCAR PER CASA ELS OBJECTES DE LA LLISTA QUE US DONIN EL
PARE O LA MARE. 


ELS ADULTS ESCRIVIU EN UN FULL UNA LLISTA EN LLETRA DE PAL DELS OBJECTES I,
TOT SEGUIT, ELS CONVIDEU A QUE FACIN LA LECTURA DE LES PARAULES I BUSQUIN
ELS OBJECTES. HEM DE TENIR PACIÈNCIA SI VEIEU QUE LLEGEIXEN MOLT A POC A
POC. US PODEU INVENTAR QUALSEVOL OBJECTE.

  • UN  GOT
  • UN  LLAPIS
  • UNES  SABATES
  • UNA  PATATA
  • UNES  CLAUS…...



UN COP ACABADA LA CACERA ELS PODEU ANIMAR A DIBUIXAR ELS OBJECTES EN UN
FULL I, FINALMENT, A ESCRIURE ELS NOMS DE LES COSES QUE HAGIN DIBUIXAT.


UNA ALTRA OPCIÓ ÉS INVENTAR-SE UNA FRASE AMB ALGUN DELS OBJECTES,
COMPTAR QUANTES LLETRES TÉ CADA PARAULA…


EXEMPLE:


ELS INDIS AMICS DEL 10


SABEU COMPTAR FINS A 10? EN AQUEST ENLLAÇ TROBAREU UN JOC ON PODREU
DEMOSTRAR-HO.


SI SOU UNES BONES ÍNDIES, AJUDAREU A AQUESTS PERSONATGES A FER GRUPS DE
10 PLOMES ENTRE ELS DOS.


PER FER-HO BÉ, HAUREU DE COMPTAR QUANTES PLOMES TÉ UN INDI A LA SEVA
CORONA I DESPRÉS, HAUREU D’ANAR POSANT PLOMES A LA CORONA DE L’ALTRE
INDI FINS QUE ARRIBIN A TENIR-NE 10 ENTRE TOTS DOS. 


http://www.penyagolosaeduca.com/ca/los-indios-amigos-del-10-0-10/


COMPTEM LES PARAULES


ENTREU AL FORMULARI I COMPTEU QUANTES PARAULES HI HA A LES FRASES
RELACIONADES AMB ELS INDIS

TRIBU TRAPELLES, SEGUR QUE  JA  HEU APRÈS MOLTES COSETES DELS INDIS, MIREU QUE US VOL ENSENYAR  JOHN BRAUN.







EXPERIMENTEM AMB LES PROPOSTES DEL LAB

AQUESTA SETMANA US PROPOSEM DOS REPTES MÉS DELS QUE PODEU TROBAR AL PERFIL D'INSTAGRAM DEL LAB 0_6 DE MANRESA. 

DESITGEM QUE US AGRADIN I QUE DISFRUTEU MOLT EXPERIMENTANT I DESCOBRINT COSES NOVES.


REPTE 4: PODEM CREAR EL NOSTRE PROPI ARC DE SANT MARTÍ?


ES TRACTA DE BUSCAR OBJECTES PER CASA QUE, EN CONTACTE DIRECTE AMB LA LLUM, REFLECTEIXIN UN ARC DE SANT MARTÍ.

- EN POTS TROBAR MÉS D'UN? QUALSEVOL OBJECTE SERVEIX? COM HAN DE SER?

- HAS PROVAT QUÈ PASSA SI JUGUES AMB AIGUA?

- ÉS EL MATEIX AMB LA LLUM DEL SOL QUE AMB LLUM ELÈCTRICA?



REPTE 5: POTS FER UNA TORRE MOLT ALTA?



BUSCA OBJECTES QUE ET PERMETIN FER UNA TORRE MOLT MOLT ALTA: GOTS, SAFATES, CARTRONS, ROTLLES DE PAPER DE CUINA, POTS, CAPSES...

- QUINS OBJECTES HAS ESCOLLIT? COM SÓN AQUESTS OBJECTES?

- POTS FER LA TORRE CADA VEGADA AMB MENYS QUANTITAT D'OBJECTES, PERÒ IGUAL D'ALTA?

- AGAFA NOMÉS 5 OBJECTES. COM POTS FER LA TORRE MÉS ALTA AMB NOMÉS AQUESTS 5 OBJECTES? I LA MÉS BAIXA?